Celebracja niedoskonałości i podatności na zranienie u naszych studentów-sportowców nigdy nie była ważniejsza

Udostępnij:

Jako specjalista ds. zdrowia behawioralnego pracujący z nastolatkami, studentami-sportowcami i studentami szkół wyższych, a także mama córki grającej w piłkę nożną w pierwszej lidze, coraz częstsze w ostatnich latach przypadki samobójstw wśród studentów-sportowców są dla mnie bardzo ważne.

Moja córka i jej koledzy z drużyny byli wielkimi fanami Katie Meyer, studentki ze Stanford, która w zeszłym tygodniu tragicznie zmarła w wyniku samobójstwa. Śledziły jej życie towarzyskie, nie tylko dlatego, że była gwiazdą piłki nożnej, ale także dlatego, że była silną i niezależną kobietą z pozytywnym przesłaniem dla innych młodych kobiet. Moja córka i jej koledzy z drużyny nie znali Katie osobiście, ale mimo to są pogrążeni w smutku i zdezorientowani.

Moja córka przeczytała mi pewien wpis z portalu społecznościowego, który bardzo mnie poruszył. Stwierdzono w nim, że Katie była otoczona przez koleżanki z drużyny, które ją kochały i wspierały. Analizując tę sytuację z moją córką i moimi kolegami z programu Caron Peak Performance Student Athlete Program, jestem głęboko zaniepokojona, że ogromna presja, by być wyjątkowym - w połączeniu z dwoma latami globalnej pandemii i naszą kulturą skoncentrowaną na Instagramie - sprawiła, że to młode pokolenie nie ma wystarczających umiejętności, by poradzić sobie z tą presją.

Co możemy zrobić, aby promować akceptację niedoskonałości i wrażliwości - aby nie było w porządku nie być w porządku - nawet jeśli ma się reputację osoby osiągającej sukcesy i silnej? Choć trudno mi znaleźć odpowiedź na to pytanie, oto kilka pomysłów na kroki, które mogą podjąć rodzice i rówieśnicy:

Dla rodziców:

  • Zapytaj o system wsparcia dla swojego dziecka: Zachęcam wszystkich rodziców, by pytali dzieci w wieku nastoletnim i studenckim o ich systemy wsparcia. Przede wszystkim, jako rodzice, poświęćmy trochę czasu na zapewnienie tych wybitnych uczniów, że jesteśmy przy nich nie tylko w przypadku ich sukcesów, ale także zmagań. Regularne wzmacnianie tego przesłania może być korzystne dla tych uczniów, którzy skupiają się na tym, by zadowolić dorosłych. Jeśli uczniowie przebywają poza szkołą, poproś ich, by wskazali zaufaną osobę dorosłą w szkole lub instytucję, do której mogą się udać, jeśli odczuwają niepokój lub przygnębienie.
  • Ćwicz uważne angażowanie się: Kiedy pytasz swoje dziecko w wieku szkolnym o zajęcia, oceny, sport, aktywność - czy skupiasz się wyłącznie na wynikach, czy też równie mocno interesuje Cię doświadczenie samego uczestnictwa? Nasz język, ton i dobór słów mogą wywierać niezamierzoną i nadmierną presję na nasze dzieci, dlatego musimy znaleźć równowagę między wyrażaniem zainteresowania a pomaganiem im w przypominaniu o tym, co naprawdę jest najważniejsze - zrównoważonym i zdrowym życiu. Niektóre dzieci są dla siebie zbyt surowe, dlatego rodzice powinni skupić się na uczeniu ich współczucia dla samych siebie - a nawet tego, jak bezpiecznie się zrelaksować i dobrze bawić - co stanowi ważny element profilaktyki i samoopieki.
  • Popieraj programy edukacyjne i uświadamiające: Jeśli Twoje dziecko jest w szkole, zachęcam Cię do skontaktowania się z uczelnią, by stać się partnerem w osiąganiu sukcesu przez Twoje dziecko. Zapytaj, w jaki sposób możesz współpracować z uczelnią, aby zapewnić studentom i rodzicom wsparcie edukacyjne i psychologiczne w tak poważnych kwestiach, jak zapobieganie samobójstwom, zdrowe odżywianie, zaburzenia związane z używaniem substancji i zarządzanie czasem. Uczniowie często dostają się do systemu szkolnictwa wyższego, nie mając w pełni rozwiniętych dorosłych umiejętności, których potrzebują, by podejmować ważne decyzje i radzić sobie ze stresem oraz trudnymi wyzwaniami życiowymi, które się pojawiają. Zaapeluj do macierzystej uczelni swojego dziecka, by stała się częścią rozwiązania tego problemu.

Dla uczniów-sportowców i ich rówieśników:

  • Uznajcie bezbronność za siłę - w tym także proszenie o pomoc. Nawet najsilniejsi, pozornie najtwardsi ludzie mogą napotkać niezwykle mroczne chwile i trudne wyzwania życiowe. Ta presja może wydawać się przytłaczająca. Ważne jest, aby wskazać w swoim życiu osoby dorosłe, którym można zaufać i z którymi można porozmawiać w razie trudności. Należy zwrócić się do tych osób i dać im do zrozumienia, że są dla nas tą osobą. Daj im pozwolenie na sprawdzanie, co się u Ciebie dzieje, i zwracanie się do Ciebie, jeśli podejrzewają, że coś jest nie tak.
  • Niezdrowe zachowania związane z radzeniem sobie z problemami należy postrzegać jako znaki ostrzegawcze, których nie należy minimalizować. Jeśli Ty lub Twój przyjaciel używacie substancji psychoaktywnych, śpicie za dużo lub za mało, nie odżywiacie się w zdrowy sposób, a nawet żartujecie, że nie chcecie żyć, to wszystkie te zachowania są uważane za niezdrowe. Należy poważnie potraktować te sygnały ostrzegawcze. Ważne jest, aby skorzystać z profesjonalnej pomocy, aby zrozumieć, co tak naprawdę się dzieje, zanim sytuacja się pogorszy.
  • Poznaj swoich przyjaciół o trzeciej nad ranem i zaufane osoby dorosłe: Ważne jest, aby ustalić swoich przyjaciół, do których możesz zadzwonić o każdej porze dnia i nocy, jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować wsparcia lub znajdziesz się w sytuacji kryzysowej. Powiedz swoim przyjaciołom, że są dla Ciebie tą osobą. Podobnie należy powiedzieć tym samym przyjaciołom, kim są bezpieczni dorośli w waszym życiu, jeśli kiedykolwiek będziecie potrzebować wsparcia wykraczającego poza to, które może zapewnić przyjaciel. Wielu młodych ludzi obawia się, że jeśli powiedzą dorosłemu o zmaganiach przyjaciela, ten będzie na nich zły. Jest to oczywiście zrozumiałe, ale czasami potrzebujemy pomocy z zewnątrz, aby wkroczyć i udzielić wskazówek w poważnej sytuacji. Jeśli już wskazaliście swoim przyjaciołom zaufaną osobę dorosłą, może im to ułatwić dotarcie do nich.

Żyjemy w skomplikowanych czasach. Każdemu z nas zdarzają się dni, w których czujemy się tak, jakbyśmy byli popychani do przekraczania własnych granic w sposób, którego nigdy się nie spodziewaliśmy. Jeśli jednak stworzymy silny system wsparcia i wypracujemy zdrowe narzędzia radzenia sobie z problemami, będziemy mogli przejechać się kolejką górską ze świadomością, że jutro jest kolejny dzień.