Kryzys uzależnień: Co musimy zrobić w 2019 r.

Udostępnij:

Zeszły rok zakończyłem stwierdzeniem, że w 2018 roku musimy zrobić więcej, aby zakończyć kryzys uzależnień. Z przyjemnością informuję, że czynimy postępy. Nieco ponad rok temu zeznawałem przed Podkomisją Nadzoru i Dochodzeń Izby, która zajmowała się kwestią pośrednictwa pacjentów i oszustw w leczeniu uzależnień - tematem, o którym mówiłem już od jakiegoś czasu. Od tego czasu byliśmy świadkami wielu znaczących reform, ulepszeń, zmian w prawie i działań.

Floryda nadal była krajowym liderem na froncie legislacyjnym, zajmując się kwestiami etyki w leczeniu i egzekwując swoją nową ustawę przeciwko pośrednictwu pacjentów. LegitScript i Google eliminują obecnie nieuczciwych usługodawców z Google AdWords. Krajowe Stowarzyszenie Podmiotów Prowadzących Leczenie Uzależnień (NAATP) uruchomiło Inicjatywę Zapewnienia Jakości (Quality Assurance Initiative) - standaryzującą wytyczne dotyczące najlepszych praktyk w leczeniu - oraz Kodeks Etyczny 2.0 - zapewniający mechanizmy egzekwowania prawa w przypadku nieetycznych zachowań. W firmie Caron stworzyliśmy Kartę Praw Pacjentów, aby ponownie skupić sektor leczenia na potrzebach pacjentów i ich rodzin. W zeszłym miesiącu Kongres przyjął ustawę SUPPORT Act, która zawiera liczne reformy i poprawia dostęp do opieki.

Chociaż nadal nie jesteśmy tam, gdzie powinniśmy być, to jednak zbliżamy się do celu. Jednym z najważniejszych elementów przezwyciężenia tego kryzysu zdrowia publicznego jest wysokiej jakości leczenie i poprawa dostępu do niego. Dlatego jestem wdzięczny za standaryzację i ustalanie najlepszych praktyk, które w tym roku podjęły takie grupy jak American Society of Addiction Medicine, NAATP, Office of National Drug Control Policy, Facing Addiction, Shatterproof, Congress, Caron i inne. Praca ta zapewni, że osoby, które szukają pomocy, rzeczywiście ją otrzymają.

Co musimy zrobić w 2019 roku?

Egzekwować, egzekwować, egzekwować

Niektóre z najbardziej obiecujących przepisów ustawy SUPPORT dotyczą nowych uprawnień regulacyjnych dla agencji takich jak FTC i HHS. Przepisy te muszą być egzekwowane. Podczas naszego wczorajszego spotkania rozmawialiśmy z Conwayem o potrzebie zaangażowania świadczeniodawców i wkładu z pierwszej linii frontu leczenia uzależnień przy wdrażaniu SUPPORT Act.

Egzekwowanie prawa i przepisy mogą zrobić znacznie więcej, aby zwiększyć dostęp do leczenia. Egzekwowanie parytetu to wciąż długa droga do przebycia. Więcej stanów musi ubiegać się o zwolnienia z wyłączenia instytucji chorób psychicznych (IMD) w ramach projektu demonstracyjnego Sekcji 1115 lub naciskać na swoich ustawodawców, aby domagali się zniesienia wyłączenia IMD dla zaburzeń związanych z używaniem substancji. Wykluczenie IMD jest przepisem federalnym, który zabrania federalnej refundacji państwom Medicaid za dorosłych pacjentów otrzymujących opiekę w zakresie zdrowia psychicznego lub nadużywania substancji w placówce psychiatrycznej lub leczenia uzależnień o liczbie łóżek większej niż 16. Wyeliminowanie wykluczenia IMD zlikwidowałoby główną barierę w leczeniu SUD. Musimy podjąć te kluczowe kroki, aby zlikwidować bariery w leczeniu.

Rozszerzenie dostępu do leczenia

Wreszcie, ryzykując, że zabrzmi to jak powtarzanie, więcej Amerykanów musi mieć dostęp do wysokiej jakości, opartego na dowodach naukowych leczenia przez odpowiedni czas trwania opieki. "Detoks" z leczeniem wspomaganym farmakologicznie bez leczenia nie jest w rzeczywistości leczeniem. Musimy szukać sposobów na przyjęcie nowych, innowacyjnych modeli płatności, takich jak Addiction Recovery Medical Home, do którego powstania przyczyniła się w tym roku firma Caron za pośrednictwem Alliance for Recovery-Centered Addiction Health Services.

Podsumowując, rok 2018 przybliżył nas do siebie i wyznaczył bardzo potrzebny punkt zwrotny w naszej krajowej odpowiedzi na kryzys uzależnień. Jeśli mamy zamiar odwrócić kierunek kryzysu, musimy już teraz rozpocząć pracę nad największymi i najtrudniejszymi zadaniami, od profilaktyki po zapewnienie ludziom ratującego życie leczenia, którego potrzebują i na które zasługują.

Podczas naszego grudniowego spotkania w Białym Domu ze Specjalną Doradczynią Prezydenta Kellyanne Conway i jej zespołem, z zadowoleniem przyjęliśmy wysoki poziom zaangażowania administracji w tę kwestię. Rozmawialiśmy o tym, że jesteśmy zszokowani brakiem pilnego działania w tej sprawie. Uzależnienie nie jest dyskryminujące - dotyka 1 na 3 amerykańskie rodziny. Tysiące Amerykanów umiera z powodu przedawkowania i zgonów związanych z alkoholem. Mimo to, dzięki podpisaniu w zeszłym miesiącu ustawy SUPPORT Act, skupieniu się Pierwszej Damy na osobach dotkniętych kryzysem opioidowym, rosnącej akceptacji faktu, że uzależnienie jest chorobą przewlekłą, oraz nieustannemu zaangażowaniu tak wielu osób na tym polu, rok 2019 ma szansę stać się rokiem, w którym dokonamy zmian.